Wednesday, May 7, 2014

Banyak pulak makannya!

Assalamualaikum..Hai para pembaca. 

       Minggu ni, minggu semua pelajar-pelajar IPG ber-study week. Termasuklah saya sekali ye. hehe. Maka dengan itu, seharusnya lah saya gunakan masa ini untuk study tapi saya telah mengambil peluang ini untuk update blog. Oh, maafkan saya. Sekejap saja ya.  hehehe.

                       Nak share sikit je. BANYAK MAKAN. Siapa yang banyak makan tu?? 
**
**
**
**
**
**
**
**
CIK NURUL ADNIN orangnya!!
- SAYA -

        Ntah la kenapa sejak dua menjak ni asyik rasa nak makannn aje. Baru lepas breakfast, cari jajan nak mengunyah. Dah la breakfast tetiap pagi 2 biji half-boiled egg. Mau berketoi badan saya ni. haha. Lepas tu ada la bendanya nak kunyah. Kejap2 kacang lah. Kerepek pisang lah. Coklat wafer la. Kuih bangkit lah. Apa-apa yang ternampak di mata lepas menyelongkar kabinet dapur tu. huahua. 

My breakfast everyday. *only at home je dapat.
kacang kegemaran. Nama pun stylelah! haha

         
Coklat wafer yang diselongkar dalam fridge.
kuih bangkit. kalau ada la. mak beli kat pasar.

        Tau-tau dah tengahari....Apalagi, bedal pulak nasi dengan lauk pauk. Padahal perut tak sempat nak lapar tau. Kesian perut saya. haha. Tapi nak makan jugak! haha. Minum pula tu dengan air sejuk letak ketul ais tu. Maklumlah, cuaca sekarang kan tengah panasss~

LUNCH. Gambar sekadar hiasan.
 
        Lepas lunch, rehat2 kejap. Tak sampai berapa minit pun lagi, dah mula buka peti ais cari apa2 jajan ke coklat ke apa2 la benda2 ringan nak kunyah. Tengok tu! Tengok tu! Tangan tak reti dok diam. Asyik nak memunggah dapur je. Hadoii, parah ni. Naik le jarum penimbang kalau macam ni berterusan.

Kerepek Pisang sedappp!

        Semalam, lepas dinner makan char kuey teow kat Seriab, on the way balik, nampak orang jual kuih donut. Dan dan tu teringin nak makan tapi tak beli pun la. Teringin je. Lepas tu, balik2 je, terus capai kerepek pisang dalam balang, makan sampai habis 2 bekas. Perghhhh! Ganazz. 

sekadar gambar hiasan. Yummyy!

         Ini kata-kata paling mahal dari adik saya, 
Adik: "Kak nin ni kuat makan pulak dah. Nak kata mengandung, takkan kowttt. hahaha." 
Saya: "Woiiiiiii!!!! Mengandung apaa! GILA! bukan kahwin lagi! "


Pregnant??!  NO WAY!!!! Saya masih waras.

Okey adikku, anda memang kurang hasam!! 
WACHAAAA! DEBUSHH! *sound effect smackdown adik* hehehe.

Ini makan dia!


Okey, sekian saja entry kali ini. Sengaja je saya menaip kisah minggu ini sebab bosan menghadap nota(yg baru 5 minit buka & baca). hohoho. 

Assalamualaikum. Terima Kasih sudi membaca. Lain kali baca lagi =)

No comments :