Wednesday, November 28, 2012

SCHOOL BREAK !!

Assalamualaikum.. Salam sejahtera.. 

Puhh kiri~ Puhh kanan~ Berhabuk dah blog aku nih.. Sebulan lebih dah tak update kan.. Bukan tak nak update, tapi aku sibukkk sangat dengan macam-macam hal.. Mulanya sibuk dengan study week (Oktober yang lepas).. Lepas tu, final exam pulak sampai awal November hari tu.. Sekarang ni pulak sibuk dengan nak menyiapkan doorgift pulak.. Handmade cookies u'ollz ~~ *tangan kipas2 muka (bajet hebat je kau jahh..haha) ..

U'ollz nampak tak tajuk entry kali ni?? Nampak?! Ho yeahh! cuti sekolah weyy~ Dah tu, apehalnya yang aku nak seghonok pulak? Yelaaa, aku kan pelajar IPG, cuti kitorang of course la ikut cuti bebudak sekolah..haaa.. So, aku pun cuti jugak la sampai awal Januari depan..hehe.. suke! Haa, adik2 yang bersekolah tu mesti plan macam2 aktiviti dah tu..(Aku pun apa sama je..huahua)..

Actually, cuti sekolah ni aku takde la plan apa2.. Cumaaa, err, cuma, hikhik, malu laa nak bagitau..hikhik (ini gelak mengada-ngada ye kawan2).. Nantilah citer..heee.. Sebenarnya, entry kali ni saje la aku nak share aktiviti aku yang dah aku buat sempena cuti2 ni.. Tajuk pun School Break kann.. Awal November hari tu, elok je selesai final exam, terus aku follow daddy aku pergi KL.. From 6 Nov until 13 Nov 2012.. Tapi kan,  tujuannya aku ke sana bukanlah 100% kerana bercuti.. tapi sebab ayah aku ada conference kat area KLCC..

Aku dan family check in hotel Impiana KLCC.. Hotel ni cantik tapi parking lot dia sempit sikit la..ngam ngam je kereta boleh lalu.. Tapi yang bestnya, kedudukan hotel ni memang dekattt sangat dengan KLCC.. walking distance about 15 minutes je.. Dah tu, tak payah tempuh panas terik berjalan tengah2 bandar dengan bahaya kereta melintas lagi dengan habuk jalan.. Korang boleh ikut laluan pedestrian bridge terus membawa korang ke KLCC..

Nah, aku sertakan gambar2nya sekali.. Kesian pulak korang nanti nak kena imagine siap keluar bubble2 pop atas kepala bagai..ahakk~ Layann je la ye......




siap ada meja pejabat lagi.. ofkos untuk my dad buat keje dia la.. tapi aku yang
 pergi mengebat bergaya mengalahkan bos..muahaha


escalator from the pedestrian bridge to KLCC subway

 subway to KLCC ikut pedestrian bridge


lihatlah daddyku.. siap dengan coat lagi.. baru  balik conference terus ke KLCC dengan family..
sniffing for food~~


Kitorang ronda2 KLCC pun sebab nak cari makan.. Situlah pun tempat yang paling dekat.. Tak sangka pulak nak terserempak dengan artis.. hehe.. tapi tak ambik gambar punn.. Antara yang aku terusha ialah Fouziah Ghous dengan skirt pendeknya.. then nampak pulak Mak Dara..alahh, yang duta jamu tuu, badan dia memang ramping youu~ body kerengga.. kalah aku ni haa.. haha(nampaknya,kena makan jamu la iye dak,heheh).. yang paling aku terkozut, tang sanggul dia.. mak aii! memang besor bebenor..tinggi! hehe.. (oppss, tak baik kau adnin mengata pulak. hempuk kang tersungkur makan tanah,ehehe)

Sempat jugak jalan2 kat IKEA yang bersebelahan dengan The Curve.. Actually, abang aku yang drive ke situ.. Maklumla, dah jadi orang KL sejak study kat UIA Gombak tu.. Best jugak IKEA.. Barang2 dia unik dan tak jumpa kat kedai2 lain.. Yang paling aku suka, cafe dia.. Makanan memang sedap! tengok je la bawah ni----

Meatball yang Yummeyhh!

Salmon fish + potato + sos (aku tak hengat..hoho)

ruang dalam IKEA yang super luasss!


muka pelahap sorang2..
tengah makan pun gagah nak senyum..pun bolehh~

walaah! welcome to IKEA.. depan entrance dengan penuh sabar tunggu
takde orang baru snap.. I kan pemalu u'ollz (muntah hijau)
Lepas tu, kitorang pun balik.. tamat la kisah di Impiana Hotel.. Ayah aku conference dua hari je.. yang extra2 tu saje nak jalan2 dengan family la..

Hari seterusnya kitorang move on to another hotel pulak.. Sunway Putra Hotel yang dahulu namanya The Legend Hotel... masa zaman sekolah dulu selalu stay sini la sebab ayah aku selalu ada event dekat PWTC memandangkan hotel ni berdepan je dengan PWTC...

Masa check in Hotel Sunway ni, tak sangka pulak tarikhnya sama dengan tarikh event ASK 2012... So, memang asyik terserempak dengan muka2 TV la kan.. Cat Farish ada, Emma Maembong(new actress) with her mum dan pelakon cerita Trilogi Cinta 2 yang jadi abang kandungnya Norseha tu(sebona eh aku tak tahu nama betulnya..huahua)..tapiii, kesemuanya aku tak sempat pun nak bergambar.. nampak diorang tu macam kekalutan je..sorang2 jalan laju je menonong..huhu (ASK dah nak mula la gamaknye)..

Jom layan gambar lagi..haha

big bro aku dah macam maharaja cina atas singgahsana je aku tengok.
*abaikan bilik yang bersepah macam tongkang pecah

siap dengan dapur. tapi haromm tak berasap. shopping mall besar punya
dekat bawah hotel. apa susah nak masak (nampak gaya anak bertuah cakap..huahua)

waaah! puteri kayangan dah turun.
(sila cari dinding, dan hantuk kepala masing2 sebab terbaca caption ni..kahkah)

hotel lobby yang sekian lama tak jejak. teringat pulak zaman budak2 masa adik
aku jatuh bedebapp! atas lantai dobi. tersembam youu
 (oke, bersiap untuk tahan maki lepas adik aku baca ni)
sayang-sayang aku. jangan coba2 u'ollz nak goda.. haha

Gambar last tu masa kitorang tengah laju menonong tarik beg sorong nak ke parking lot. Dah nak balik pun masa tu, ayah aku request nak snap 1 foto ala romantik dengan bonda aku dekat lobby. Lepas tu kitorang pun sambung tarik beg sorong, tak larat tarik, disorongnya macam wheelbarrow. Good job! haha

Sekian! Thanks for reading =)