Monday, July 16, 2012

The Amazing Spiderman...best ke?

Assalamualaikum....

puhh kiri...! puhh kanan...! *habuk penuh kat wall..wah, it has been quite sometime i didn't update my blog ya...for this entry, I would love to give some comments on the movie The Amazing Spiderman...sesiapa dah tengok cerita ni?? angkat kening..hehee...

Actually, I was supposed to update Le Tour De Perlis Part III tapi takda mood pulak nak cerita pasal tu sebab aku ada HOT story Mr. Spidey!! heee~ F.Y.I. masa keluar trailer cerita ni lagi aku dah excited tahap infinity..haha... 

Mau taknya aku teruja, ketiga-tiga sequel Spiderman starting from Spiderman 1 until Spiderman 3 aku layann... So, yang latest punya pun takkan la nak lepaskan... Favourite super hero aku nih..ha3...

Aku tengok cite ni kat QB Mall, Penang pada 7 Julai 2012...Nasib baik aku sampai awal, kalau tak memang jemmm nak tunggu beli tiket..Maklumlah, hari minggu..budak2 IPG pulak elaun baru masuk sume kan...ha3...Aku beli tiket untuk pukul 11.45 a.m. punya show....*lewat2 tak boleh..cian mak ayah aku kena tunggu nanti,hu2... =P

 Aku berharap dapat la duduk seat tengah2..sebab situ memang good spot..tapi tinggal angan2 je la...FULL kot! tinggal seat depan je kosong...Aku pun amek je la seat sorang..Opss! lupa, aku pi dengan adik aku...Ingatkan nak duduk sekali tapi yang tinggal beberapa seat je kat belakang yang free..itu pun, sebijik sana..sebijik sini...terpaksa la duduk asing2...

Dan fuhh! nasib baik seat sebelah aku tu dihuni oleh sebuah family..lega..lega..bukan apa, Spiderman kan cerita action2...mesti la ramai golongan lelaki yang tengok...Risau jugak aku kalau yang duduk tepi aku tu lelaki muda2...kalau baik takpe, buatnya jenis yang tak tau malu kacau orang ..haa! tak pasal2 nanti kena hempuk ngan aku...(bajet cam orang nak kacau aku sangat) ha3

 tunggu punya tunggu iklan yang berlungguk2, so cerita pun ditayangkan...layan lah aku selama dua jam lebih sambil mengunyah popcorn saiz large...ha3

So, apa pandangan aku mengenai cerita ni... 


1) ACTION - u'olls semua...cerita ni memang sangat best dengan action yang sangat WOW! adik aku kata, cite ni lagi best dari Avengers..n that's a wow! from me..hehe..banyak jugak aksi terkejut2 saspen gitu...tu belum 3D lagi,memang histeria aku dibuatnya dalam pawagam tu..ha3 *over

2) CGI - teknik CGI yang digunakan tersangat la awesome ye..scene2 yang diambil memang tak terkata cantiknya itu...tak nampak lagi failnya tu...contohnya, cite Ombak Rindu, ramai yang perasan scene2 dia yang fail... teknik skrin hijau dia pun cun...animation sume superb lah!

3) JALAN CERITA - plot cerita dia especially masa starting tu memang la sama macam cite2 terdahulu sebab TAS ni cuma diperbaharui je cuma ditukar sikit2 musuh dan sesetengah watak and they have done a very good job! TAPI..kepada u'ollls yang sangat menantikan MJ harap maklum dia takda kali ni...yang ada ialah Gwen..but lebih cun dari MJ dulu..he3..

4) WATAK - kesesuaian watak2 yang digunakan memang boleh dikatakan GOOD...wira adalah Labah-labah dan musuh adalah Cicak..kan matching tu...yang hairannya cerita melayu boleh pulak buat Cicak jadi hero sedangkan cicak tu jahat kalau korang baca kisah2 nabi la kan...

5) SEMPOI - yang ini aku tujukan pada watak Peter a.k.a Spiderman...kalau nak bandingkan dengan cerita sebelum ni, heronya tu kontrol macho sikit..tapi dalam TAS, hero memang santai sangat...boleh pulak sambil tunggu orang jahat main game handphone.. lagi, heronya tak kuat berahsia macam yang dulu...ramai je yang tahu diri Spiderman yang sebenar..takda nak sorok2..tu yang best tu...yang dapat tau dulu ofkos le girlpren dia..ha2...

So, bintang yang aku nak bagi ialah 5 star dan aku rasa macam nak tonton lagi cerita ni tapi version 3D la pulak.. *bila la agaknya ntah nak pegi tengok tu.. 

Finally, to those who didn't watch this movie yet,, what are u waiting for?? go and watch! he3... *pastikan fulus ada =D

Nahh! segedabak gambar Mr. Spidey yang macho.bergaya.mutu.keunggulan..
ha3..till then ..bye!

thanks for reading..
Assalamualaikum

No comments :