Monday, May 14, 2012

Gaya Study....

Assalamualaikum...

aku rasa macam dah agak lama tak update blog ye..hu2..tengah exam oii! last week study week lerr...memang la tak sempat nak layan blog, facebook segala kan...tapi sempat je aku online FB..hoho~ tapi sekarang ni aku tak online dah...aku deactivate profile aku 11 Mei hari tu...jadi kalo ada sesapa yang cari2 aku cam eh! awat budak ni takdak dalam list friend aku? dia unfriend aku ke? (bajet cam ada ja orang cari,booo~) ..haaa,tak,tak,tak..aku deactive sat ja sempena menghormati minggu peperiksan selama dua minggu ni bermula 14 Mei sehingga 23 Mei 2012... *padahal sebenarnya kalo aku tak deactive memang aku tak leh kawal diri aku..keja nak online je..fahamla kalo dah online tu tak reti2 nak tutup...so, memang gila la kalo aku maintain sikap aku camtu minggu exam ni..tak takut kena sepak keluar maktab gamaknye! hu2...uishh! mintak dijauhkan...takmaw,,takmaw =(

ok baiklah...dah cite2 pasal exam week nie memang sepadan la dengan tajuk entry aku kali ni... 
..GAYA STUDY..
Lain orang lainlah la cari belajarnya kan...begitu juga aku dengan rakan2 yang lain..exam kali ni baru aku tau rupanya cara aku study pelik..what the?! pelik? haha...yup! aku rasa la sebab bila orang tanya aku macam mana study or tengok aku study mesti dorang cam ,, haaa? *dengan ekspresi wajah ternganga ditambah dengan kepala senget 45 degree... haaa, tak kan tak paham bahasa lagi... depa heran la tu... haihh! 

sebab apa pelik?? 

berdasarkan kajian yang telah aku lakukan secara rawak dan sesuka hati, PERTAMA--aku dapati bahawa kebanyakkan rakan2 aku study mengikut susunan bab or we say they study chapter by chapter from Chapter 1 till the last chapter (gila skema ayat..puiii! =P ) ....Aku pulak? aku study sukahati...mana chapter aku rasa syok, aku baca bab tu dulu...yang mana nampak cam bosan or tak menarik minat aku, aku baca last2... or sometimes tu aku tak baca terus..keluar exam aku nganga..muahaha! padan muka kau Adnin! =P ...Please,, don't try this at home..in the toilet ok..ehh?!... ni baru satu....adaa lagiii~~

lepas tu aku kaji lagi... KEDUA--aku ajak la kawan2 aku pi library...ye la, ampa pi la Universiti mana pun mesti ada library kann... then, kat library tu la kita boleh nampak ramai orang study....ada yang lone ranger, tak kurang jugak yang bercouple dan berkumpulan....tak gitu~

 Gaya Lone Ranger

Gaya Berkumpulan

Sebab apa? kat library tu kan senyap, sejuk 
dengan aircond lagi so boleh la focus sebab takda gangguan kan... Sekali lagi, aku pulak ternganga, kepala senget....tiap kali aku ajak, mesti depa tolak.."taknak",,"emm,tak kot..thx ajak",,"library??,xpe la..taknak" ... ...huih! semua pun tak nak...pelik aku...aku tanya la kenapa? antara jawapan yang aku terima, "luas sangat la library tu", "ish, tak best sebab rasa macam ada orang dok usya kita study", "tak boleh la sebab nanti aku hilang fokus dok tengok orang2 kat sekeliling"...haha,macam2 jawapan adaa...

depa pulak kata aku rajin gila nak study kat library...bukan la weh...kat library la aku boleh fokus sebab tempat dia selesa, tak panas, senyap, dan yang penting, NO BED IN THE LIBRARY..what the?? apa kaitan katil pulak dah nie??

hahaha....pelik kan? dah kata dah aku ni pelik....lain dari orang..yang katil tu sebenarnya,aku memang alergic...bahaya sangat2 oii...benda ni selalu berlaku kat hostel sebab kalau mata aku nampak katil kan kan,, errrr,errr..tengok je la gambar bawah ni ---------------
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"

TAHAP 1
study elok2 atas meja


TAHAP 2 
mata menjeling katil..dah mula study sambil bersila atas katil


TAHAP 3
lenguh bersila, tukaq style pulak...menelaah sambil meniarap


TAHAP 4
buku lempaq ke mana, aku pun mula ZzZzZzZzZzZzZzZzZzz ~~

see ! sebab tu aku suka pergi library..gila nak meniarap, baring2 pastu tidur...haha...adaaa lagiii~

KETIGA - aku ni tak boleh study kat satu tempat je...kalau boleh, tukar2 angin sikit...daripada asyik terperap dalam hostel, aku keluar pi library ataupun TAMAN REKREASI... aikk? taman rekreasi tempat riadah tu...ye la, awat? ada ke signboard mana2 tulis 'Dilarang Mengulangkaji Pelajaran Di Taman Rekreasi'... ada? ada? haha...mana ada laa~haha =P
hari tu aku pi study kat Tasik Melati Perlis pun kawan aku kata " boleh ke study kat taman?"
aku boleh la sebab dari school lagi aku dok buat camtu..ayah aku selalu bawak pi taman2 rekreasi ni then dia temankan la aku study...mana yang aku tak faham, aku tanya la dia....

Actually,bukan apa, kat taman2 ni la aku boleh belajar sambil menghilangkan stress...ye la, rasa2 macam dah sesak sangat kepala, boleh rest jap sambil tengok alam, pokok2 hijau..tengok manusia, usha2 couple dating pun boleh,,ehhhh?! haha *saje je ni,merapu =P ...betul apa...kan releks minda tu bila dapat tengok alam semulajadi ciptaan Yang Maha Esa =)
ce tengok gambor bawah ni :


boleh golek-golek atas rumput lagiii...weeee~ ~ =P


kan best tu, sambil study boleh tengok pokok2...angin pulak sepoi2, 
fresh air lagi...aku dah banyak kali buat camni.. serius BEST!

haaa, itulah antara Gaya Study aku..hehe... Anda Bagaimana?? ada gaya Superman, Ultraman, Btman, Jean Piaget mahupun Albert Einsten?? hehehe...tapi kan, aku rasa ada je yang study cam aku buat tu..cuma tak nak ngaku je..kan,kan?? HAHA..memandai ja aku XD

ok la, dah banyak masa aku terbuang ni...lusa second paper pulak oii! baru habis satu paper cam habis semua exam je..rilek2 pulak..Adoii! hu2...Jom sambung study!! Golek atas rumput taman...haha =D

Thanks for reading
Assalamualaikum

3 comments :

Anonymous said...

Please also bring a side dish to share and any special drinks that you might like. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]mulberry outlet[/url This pet-friendly hotel is next to pet-friendly Buena Vista Park. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose outerwear[/url] Qtzkgsjlt
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora jewellery[/url] Atmkiuptw [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose toronto factory[/url] hukqkbwsh

yanmaneee said...

jordan 4
kd 12 shoes
nike huarache
jordan shoes
supreme shirt
nike air max 270
ferragamo belts
jordan sneakers
balenciaga shoes
balenciaga

yanmaneee said...

converse outlet store
yeezy boost
supreme clothing
balenciaga speed
christian louboutin outlet
longchamp handbags
louboutin shoes
yeezy boost
michael kors outlet
birkin bag