Thursday, January 12, 2012

SCARY~~~~


Belajar ni memang la memenatkan…sapa kata tak penat?? Haih,kalo ade memang dia tu seorang yang genius la…untung la kan genius~~~~~ hehe….ok,apa kaitan tajuk SCARY tu dengan pelajaran ni??? Xpaham…ok2,apa yang cuba aku sampaikan ialah berkaitan pelajaran yang dikatakan SCARY…uuuuuu~~~~~~ tajuk tu actually mendefinisikan pandangan aku terhadap pelajaran aku yang dah masuk tahap degree dah nie??oh really??! *GEDIK.haha…

yup! Alhamdulillah, berkat usaha dan doa para guru,ibu bapaku dan aku sendiri kepada-Nya, aku berjaya lulus foundation dan berjaya melanjutkan pelajaran aku ke peringkat degree…so, this year is my 1st year degree in B.Ed TESL …syukur J dah masuk alam degree, memang lagi banyak la cabarannya kan…memandangkan aku telah memilih bidang PERGURUAN, maka dengan itu, akanku tempuh segala BIG, SBE, PRAKTIKAL dan sebagainya sebelum benar2 dinobatkan sebagai GURU….okayy, bukan senang ye…

tadi masa dalam kelas CHILD DEVELOPMENT KOD- EDU 3102, lecturer aku Dr. Chow telah menyampaikan satu kisah scary?? Apakah itu?? Okay, batch kami dikatakan tidak lagi akan menjawab peperiksaan…..what?! NO EXAM??! Bukan la!! Tak habis tulis tu..HAHA….tidak lagi menjawab soalan peperiksaan yang berbentuk objektif dan struktur yang straightforward berdasarkan internet ke,buku rujukan ke ataupun notes2  lecturer…melalui mesyuarat para pensyarah tentang soalan exam kami, kali ni mereka akan buat soalan yang berstatus HOT…apa tu?? High Order Thinking..maksudnya,soalan yang dibuat tu memang takkan jumpa la jawapan dalam mana-mana buku rujukan ataupun internet…kami kena jawab soalan tu dengan memerah segala idea yang ada dalam otak ni yee….omjayyy!! tak leh susah lagi ke??HADOIII….berasap kepala otak ni..haaa,HOT la tuu….

ok, alasannya ialah supaya para guru yang bakal dilahirkan lebih bagus, berdedikasi, mempunyai kemahiran berfikir yang dasyhat ya amat amat dan kreatif….paham? GOOD J lagi scary bila Dr. Chow kata batch before kami semua (senior la) ada 37 kot (not sure but around that number la) yang FAIL paper EDU…scary kan?? Dah fail tu kena la repeat,dah repeat kalau fail jugak tunggu apa lagi, sayonara la..bye bye from IPG,,out you go tanam jagung…haaa,tak nak la jadi camtu kan...maluuu L..maka,setakat ni la scary story aku..tak scary ke?? Emm, untungla depa tak scary..pelajar genius la katakana...UNTUNG LA~~~~~ haha :D


So, moral of the story # KALAU NAK BERJAYA DENGAN CEMERLANG DAN MENCAPAI CITA-CITA YANG TINGGI,WAJIBLAH BELAJAR  RAJIN2 DENGAN USAHA YANG LUAR BIASA, JANGAN BUANG MASA..BUANG DUIT TAKPA,,ehhh??!! Haha..ok la,dah scary ni kena la insaf…
insaf la ni (kononnya)..haha..sori farah &ika..trmasuk skali gmbaq ampa..hihi :D

Assalamualaikum :)

No comments :