Sunday, January 8, 2012

PERASAAN dot dot dot....

Assalamualaikum...
sume sihat2 ye? (macam la ada org baca sgt blog kau ni adnin..haih!)
ok,today i nak cite pasal perasaan..bukan yang "gitu-gitu" tu..tapi ni ialah perasaan BERSALAH...jeng!jeng!jeng! yup..today,errmmm actually semalam lagi aku diselubungi perasaan berslah ya amat...nak tahu kenapa??

sebab aku telah mengguris hati ibu bapa ku...omjayyyy!!! TIDAK!!! hmmm, ceritanya berlaku begini...
.: petang semalam ayah aku ajak g jln2 kat ladang anggur(perlis)..saje katanya nak ronda2 sebab tak penah tgok ghupe ladang anggur tue...so,aku yang mmg dah lembab ni saje je wat lembab lambat2 siap....trus ayah aku cancel tak jadi pegi sebab lembab sgt..haih :.

.: then,keluar g antar adek aku training taekwondo,sukacitanya,,ehh! dukacitanya kelas taekwondo nya itu takde...so,mak aku yang tgh drive pon fenin lah nak g ladang anggur ke or nak balik je umahku syurgaku tu...ayah aku pn decide nak balik...ape lagi,aku pon merajuk la(konon2 nya) :.

.: nak tunjukkan yg aku merajuk tu, sngja aku g start enjin keta then trus blah tak bgtaw mak ayah aku nak kemana...hah! nampak,kuanghajo btol aku! (adesss,tapi dlm hati rasa bersalah ya amat amat yaww)....aku xde lah blah g mna pon...takat pusing2 taman aku je(NTAHPAPE)..pastu aku kluaq sat p balun slurpee kat 7E dkat2 umah aku tu....balik2 je umah, dan2 mak aku marah tak bagi dah aku bawak keta...sobsss, cdeyh sama sekali okeyy T____T tp takpa,mmg aku yang dlu cari pasal...mrajuk konon la tu! (almaklumla,tgh KAD MERAH,,)..tak paham??! hah,tak paham sudah! - :.

.: then sblum nak balik asrama td ni,aku igt mak aku dah ok la sebab aku pn diam sat ja...sembang2 balik cam biasa,siap bleh gelak ketawa lagi...skali tgok2, dia tak bagi aku balik sendiri..alasan?? AKU BAWAK SECARA BAHAYA...what??!!! (ptg 7 jan aku bwk mak aku g tempah baju kat mata ayer..aku asyik2 nak potong keta yg lembab mak aiii!!)...hah,dpt la sbijik..pencen seminggu la aku tak drive...nangis jugak la sepnjang dok krabat naik tangga nak ke bilik asrama...cdeyh woooo(gatai sgt buat prangai..PADAN!) :.

So, perasaan yang aku rasa dari semalam sampi hari ni adlah BERSALAH tak sudah2...Ya Allah, ampunilah dosa2ku Ya Allah...aku benar2 berdosa padaMu, pada ibu dan ayah ku juga....ampunkanlah aku,amin..

#moral value: JADILAH ANAK YANG TAAT....JANGAN BESAQ KEPALA!! PAHAM !
Sekian saja buat malam ni..ngantuk, maw tdoq...slamat malam!
Assalamualaikum :)

No comments :